Harop App
App icon

FAQ

Hoe veilig is de HaROP-App?

De HaROP-App is alleen te gebruiken na het eenmalig invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hierna valt de HaROP-App onder de beveiligingsinstellingen van uw smartphone of tablet.

Wat is offline wel of niet te gebruiken?

Wanneer er geen gebruik gemaakt kan worden van een netwerk, dan laadt de HaROP-App altijd de laatste geüpdatete versie. Het verzenden van SMS-berichten (door de gebruikersgroep ‘Crisisteam’) en Google-maps toepassingen of links werken dan niet. Voor het ontvangen van SMS-berichten dient de ontvanger alleen ‘mobiel bereik’ te hebben.

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.

Voert u uw gegevens opnieuw in via de registratielink die u eerder hebt ontvangen. U kunt ook de registratielink opnieuw aanvragen via haropapp@hetnetwerkcentrum.nl.

Kan ik van gebruikersgroep wisselen?

U kunt van gebruikersgroep wisselen. Vraagt u dan naar de registratielink die bij uw nieuwe gebruikersgroep hoort. U kunt ook een mail met een verzoek sturen naar: haropapp@hetnetwerkcentrum.nl. U dient hierna de HaROP-App te verwijderen en opnieuw te downloaden om de HaROP-App opnieuw te laden. U bent dan wel de door u ingevoerde contactgegevens kwijt.

Als ik ga verhuizen naar een andere regio?

De HaROP-App is regio-specifiek. Wanneer men in de nieuwe regio ook de HaROP-App gebruikt vraagt u dan naar de registratielink die bij uw nieuwe regio en gebruikersgroep hoort. U kunt ook een mail met een verzoek sturen naar: haropapp@hetnetwerkcentrum.nl. U dient hierna de HaROP-App te verwijderen en opnieuw te downloaden om de HaROP-App opnieuw te laden.

Ik krijg een nieuwe smartphone, en nu?

Volgt u de normale stappen voor het overzetten (synchroniseren) van de inhoud van uw smartphone. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan is de HaROP-App opnieuw te downloaden en te configureren.

Waar kan ik suggesties, ideeën of opmerkingen aandragen?

Ideeën, suggesties of opmerkingen zijn van harte welkom. U kunt deze melden aan Het Netwerkcentrum via haropapp@hetnetwerkcentrum.nl

Waarom heeft mijn regio niet de beschikking over de HaROP-App?

(Nog) niet iedere HaROP-regio heeft besloten de HaROP-App te gaan gebruiken. Dit kan een financiële reden hebben. Iedere HaROP-regio betaalt eenmalig en collectief een bedrag voor het vullen van het CMS en de registraties en een jaarlijkse bijdrage voor onder andere updates,  licentiekosten en SMS-bundel. Hoe meer regio’s gebruik gaan maken, hoe lager uiteindelijk de kosten zullen worden.

Wat kost het gebruik van de HaROP-App?

Het downloaden is gratis. Het gebruik van de HaROP-App valt onder het eigen datagebruik of belminuten, afhankelijk van het type abonnement. Het ontvangen van berichten via de HaROP-App is gratis. Het verzenden van berichten kan vooralsnog alleen door de doelgroep met de configuratie van het ‘crisisteam’. Onder de jaarlijkse licentiekosten vallen 500 SMS’en per HaROP-regio.

Staat uw vraag er niet bij?

Stel uw vraag via haropapp@hetnetwerkcentrum.nl

Het Netwerkcentrum BV | 2014